Анотація власного досвіду роботи вихователя Андрусик Іванни Михайлівни


Анотація власного досвіду роботи
вихователя Андрусик Іванни Михайлівни
Виховна система з формування гармонійно розвиненої і суспільно активної особистості через виховання правосвідомості.  

В
 умовах розбудови Української держави у нашому вищому професійному училищі особливе значення та актуальність набуває створення такої виховної системи, в якій би ефективно здійснювалась основна мета виховання – формування гармонійно розвиненої і суспільно активної особистості з науковим світоглядом, високим моральним потенціалом, духовно багатої і фізично досконалої.
Одним з органічних елементів всієї сукупності виховних завдань є формування правової свідомості, в якій проявляється розуміння людьми правових норм, співвіднесення своїх вчинків з ними. На цій основі формується певне відношення до права і виробляються правові вимоги. Одну з важливих сторін у формуванні правосвідомості молоді складає профілактика правопорушень. Її роль обумовлюється тим, що у молоді ще не достатньо накопичено знань правових норм і розуміння необхідності їх дотримання. Тому профілактична робота в навчальних закладах щодо попередження правопорушень серед учнів є важливим інструментом формування і закріплення їх правової свідомості.
Правове виховання – складова частина національного виховання. Це завдання виконується в системі всієї навчально-виховної роботи. Але вихователю тут відводиться особлива роль. Він більш як хто інший знає своїх учнів, їх характери, нахили і уявлення про життя, розуміння суспільної поведінки. Тому вихователь може найбільш вплинути на формування свідомості учнів.
Правова свідомість проявляється в двох спрямованостях особистості: по-перше, в її знаннях переконаннях світогляді; по-друге – у формах поведінки.
Виходячи  з цього профілактична діяльність вихователя повинна бути направлена не тільки на формування світоглядних установок, не тільки на вироблення правоправних форм поведінки, а й на внутрішню єдність вказаних сторін правосвідомості. Мої  вихованці проявляють усвідомлену поведінку як потребу, що диктується внутрішніми мотивами і стимулами свідомості. Це підтверджує практика моєї роботи на посаді вихователя.
У діяльності щодо профілактики правопорушень серед учнів я, як вихователь і керівник клубу «Закон і ми», працюю за такими напрямками:

1.    Індивідуальна робота з учнями:
·      систематичне вивчення особистості учнів;
·      вивчення домашніх обставин і роль батьків у вихованні учня;
·      систематичний контроль за рівнем і якістю виконання одноразових, тимчасових і постійних обов’язків і доручень.
2.    Робота  з членами клубу «Закон і ми»
w  розвиток учнівського самоврядування;
w  постійне вивчення стану взаємовідносин між учнями;
w  обговорення в клубі з членами різних сторін поведінки окремих учнів;
3.    Координаційна діяльність щодо профілактики правопорушень:
§ з керівництвом навчального закладу;
§ комендантом гуртожитку, класним керівником, майстром в/н;
§ з громадськими організаціями;
§ з викладачами.
 1.Правове виховання учнів:
ü організація зустрічей з представниками прокуратури, суду,   адвокатури міліції;
ü проведення бесід на актуальну правову тематику;
ü підготовка і проведення диспутів, обговорення матеріалів періодичної преси і телебачення на правову тематику;
ü рольові ігри на правову тематику.
5. Забезпечення правової направленості в процесі правової діяльності учнів:    
v                   пояснення значення даної роботи;
v                   контроль за виконанням завдання і якістю роботи;
v                   облік трудової участі учнів;
v                   проведення підсумків праці учнів.   

Комментарии

Отправить комментарий