Анотація
власного досвіду роботи
вихователя
Андрусик Іванни Михайлівни
Виховна система з формування гармонійно
розвиненої і суспільно активної особистості через виховання правосвідомості.
В
|
умовах розбудови Української держави у нашому
вищому професійному училищі особливе значення та актуальність набуває створення
такої виховної системи, в якій би ефективно здійснювалась основна мета
виховання – формування гармонійно розвиненої і суспільно активної особистості з
науковим світоглядом, високим моральним потенціалом, духовно багатої і фізично
досконалої.
Одним
з органічних елементів всієї сукупності виховних завдань є формування правової
свідомості, в якій проявляється розуміння людьми правових норм, співвіднесення
своїх вчинків з ними. На цій основі формується певне відношення до права і
виробляються правові вимоги. Одну з важливих сторін у формуванні
правосвідомості молоді складає профілактика правопорушень. Її роль
обумовлюється тим, що у молоді ще не достатньо накопичено знань правових норм і
розуміння необхідності їх дотримання. Тому профілактична робота в навчальних
закладах щодо попередження правопорушень серед учнів є важливим інструментом
формування і закріплення їх правової свідомості.
Правове
виховання – складова частина національного виховання. Це завдання виконується в
системі всієї навчально-виховної роботи. Але вихователю тут відводиться
особлива роль. Він більш як хто інший знає своїх учнів, їх характери, нахили і
уявлення про життя, розуміння суспільної поведінки. Тому вихователь може
найбільш вплинути на формування свідомості учнів.
Правова
свідомість проявляється в двох спрямованостях особистості: по-перше, в її
знаннях переконаннях світогляді; по-друге – у формах поведінки.
Виходячи з цього профілактична діяльність вихователя
повинна бути направлена не тільки на формування світоглядних установок, не
тільки на вироблення правоправних форм поведінки, а й на внутрішню єдність вказаних
сторін правосвідомості. Мої вихованці проявляють
усвідомлену поведінку як потребу, що диктується внутрішніми мотивами і
стимулами свідомості. Це підтверджує практика моєї роботи на посаді вихователя.
У
діяльності щодо профілактики правопорушень серед учнів я, як вихователь і
керівник клубу «Закон і ми», працюю за такими напрямками:
1. Індивідуальна робота з учнями:
·
систематичне вивчення особистості учнів;
·
вивчення домашніх обставин і роль батьків у
вихованні учня;
·
систематичний контроль за рівнем і якістю
виконання одноразових, тимчасових і постійних обов’язків і доручень.
2. Робота з членами
клубу «Закон і ми»
w розвиток
учнівського самоврядування;
w постійне
вивчення стану взаємовідносин між учнями;
w обговорення
в клубі з членами різних сторін поведінки окремих учнів;
3. Координаційна діяльність щодо профілактики
правопорушень:
§ з
керівництвом навчального закладу;
§ комендантом
гуртожитку, класним керівником, майстром в/н;
§ з
громадськими організаціями;
§ з
викладачами.
1.Правове виховання учнів:
ü організація
зустрічей з представниками прокуратури, суду,
адвокатури міліції;
ü проведення
бесід на актуальну правову тематику;
ü підготовка
і проведення диспутів, обговорення матеріалів періодичної преси і телебачення
на правову тематику;
ü рольові
ігри на правову тематику.
5. Забезпечення правової направленості в
процесі правової діяльності учнів:
v
пояснення значення даної роботи;
v
контроль за виконанням завдання і якістю
роботи;
v
облік трудової участі учнів;
v
проведення підсумків праці учнів.
Дякую за корисну інформацію))😘
ОтветитьУдалить